Musk, Trump yanlısı gönderiler için X'in algoritmasını değiştirdi: arama
Yeni bir araştırma, Musk'ın Trump yanlısı paylaşımları artırmak için X'in algoritmasını değiştirdiğini ortaya çıkardı.
Sosyal medya platformunun sahibi Elon Musk
Musk, bu paylaşımıyla eski adı Twitter olan şirketi satın aldığına değindi.
Kampanya sırasında Musk, Trump'ın sadık bir destekçisi oldu ve X'i siyasi görüşlerini göstermek için kullandı. Musk, seçimin ardından Platform X'in “rekor düzeyde kullanıldığını” söyledi ve “artık medya sizsiniz” dedi.
Ancak bazı araştırmalar, Musk'ın gönderilerinin çoğunun ABD seçimleriyle ilgili yanlış veya yanıltıcı iddiaları desteklediğini ve Musk'un sosyal medya şirketinin algoritmasını değiştirmiş olabileceğini gösteriyor.
Dijital Nefretle Mücadele Merkezi'nin (CCDH) yakın tarihli bir raporuna göre, Musk'un bu yılki gönderilerinin en az 87'si, doğruluk denetleyicilerinin yanlış veya yanıltıcı bulduğu seçimle ilgili iddiaları destekledi ve bu gönderiler 1,7 milyar görüntüleme topladı.
Ayrıca Musk'un gönderilerinin, seçim döneminde platformdaki tüm siyasi reklamların toplamından iki kat daha fazla izlenme ürettiği iddia edildi; bu, seçim reklamlarının yaklaşık 24 milyon dolar (22 milyon Euro) harcadığına karşılık geliyor.
Araştırma, Musk'ın Ocak ayından bu yana X gönderilerini Trump yanlısı içerikle desteklemek için X'in algoritmasını değiştirdiğini ortaya çıkardı. Temmuz ayından bu yana Musk'ın paylaşımlarının izlenme sayısının %138, retweet sayısının %238, beğeni sayısının ise %186 arttığı kaydedildi. Gönderilerin çoğunluğu Cumhuriyetçi adayı desteklerken, Demokrat aday Kamala Harris'i eleştiren içerikler de vardı.
Araştırmacılar, bu bulguların Musk'ın hesabını orantısız bir şekilde destekleyen ve etkileşim avantajı sağlayan algoritmik bir değişikliğe işaret edebileceğini söyledi. Bu durum Musk'ın X'in tarafsızlığı konusundaki iddialarını sorgulatıyor. Musk, Twitter'ı satın aldıktan sonra 2022 yılında algoritmaları değiştirmek için bir ekip kurdu.