Telefon bağımlılığı farklı bir boyuta evrildi! Z kuşağı 4 gençten 1’i gelen telefonlara cevap vermiyor! – SAĞLIK
anket Deneyimli klinik psikolog Sedef Koç Bal şunları söylüyor: “Anketi yaş gruplarına göre yorumlayacak olursak, genç yetişkinlerin iletişim tercihlerinin fast food tüketimini anımsattığı söylenebilir. Hızlı, kısa, öz ve aceleci…” dedi.Üsküdar Üniversitesi Hastanesi NPİSTANBUL Uzman Klinik Psikolog Sedef Koç Bal, telefon bağımlılığıyla ilgili güncel durumu değerlendirdi.Akıllı telefon kullanım kalıpları da değiştiDeneyimli klinik psikolog Sedef Koç Bal, akıllı telefonlara güncelleme geldikçe toplumun bu araçları kullanma biçiminin de değiştiğini söyledi: “Yapılan bir ankette; 18-34 yaş grubundaki bireylerin dörtte biri “telefon çağrılarını görmezden geldiklerini veya hiç cevaplamadıklarını” belirtirken, bazıları aramak yerine mesaj attıklarını ifade etti. Katılımcıların çoğunluğu beklenmedik bir aramanın “kötü haber” anlamına geldiğini düşünürken, %70’i arama yerine kısa mesaj göndermeyi, %37’si ise sesli not göndermeyi tercih ediyor.” dedi.35-54 yaş grubu telefonla konuşmayı tercih ediyor35-54 yaş grubunun yüzde 1'inin sesli not göndermeyi tercih ettiğini, geri kalanının ise geleneksel telefon görüşmesinden yana olduğunu ortaya koyan anketi değerlendiren Uzman klinik psikolog Sedef Koç Bal, şöyle devam etti: “Anketi yaş gruplarına göre yorumlarken Genç yetişkinlerin iletişim tercihlerini fast food tüketimi belirliyor. Bana hatırlattığı söylenebilir. Hızlı, kısa, direkt ve aceleci… Bu bir tercih olduğu kadar değişen dünyanın hızlı temposuna uyum sağlamanın da gerekli bir göstergesi olabiliyor. “Bu sonuca göre 18-34 yaş grubunun iletişim tercihlerini gözlemlediğimizde tek bir kişiyle iletişimde kalmak yerine birden fazla kişiyle aynı anda kısa mesaj ve sesli not göndererek iletişim kurmak daha cazip gelebilir.” çağrı yoluyla kişi.”Uzun telefon görüşmeleri lüks mü?Uzman klinik psikolog Sedef Koç Bal, zaman baskısı altında yaşamaya alışmış insanlar için uzun telefon konuşmalarının artık bir lüks olduğunu belirterek, şöyle konuştu: “Bu durumda hızlı iletişim yöntemleri ortaya çıkıyor. Burada insanların kafasının karıştığını görüyoruz. Teknolojinin gelişmesi nedeniyle bireyler güncellemelere uyum sağlamak zorunda mı kalıyor? Yoksa fast food iletişim yöntemleri, yetişememe, zaman yetersizliği gibi durumlardan dolayı ihtiyaçlar doğrultusunda mı geliştiriliyor? 35-54 yaş grubu kişiler arası ilişkilerde daha seçicidirGeleneksel iletişimi tercih edenlere göre eş zamanlı bir alışveriş söz konusudur. Burada beklenti karşı tarafa duygu ve düşüncelerin tam o anda iletilmesi ve paylaşılmasıdır. Tek taraflı mesajlar ve sesli notlar sıcak iletişim ilkesini karşılamayabilir. Özellikle 35-54 yaş grubu geleneksel görüşmeleri tercih ediyor; “Bu, kişilerarası ilişkilerde daha seçici olma ve ilişkilerin artan yaş ve deneyimle birlikte algılanabilir hale gelmesi ihtiyacıyla açıklanıyor.”“Konuşmak isterse tekrar arar” diye düşünüyorlar.Uzman klinik psikolog Sedef Koç Bal da tanıdık bir numaradan gelen beklenmedik bir aramanın, normalde iletişimin çok az olması nedeniyle kötü haber algısı yarattığına dikkat çekiyor ve şunları söylüyor: “Telefona cevap vermeyen insanlar bunun çözüm olmadığını bilirken, Bu kaçınmanın temelinde 'seninle iletişime geçmek isterse tekrar arar' düşüncesinin yaygın olması olabilir.” . “Bu yaklaşım nihai olarak bir çözüm sağlamayabilir ancak aynı zamanda bireyin duygusal stres etkenleriyle baş etme yöntemi de olabilir.” dedi.Dengeyi korumak önemli…Uzman klinik psikolog Sedef Koç Bal da tanımadığı numaralardan gelen cevapsız çağrıların, istenmeyen seçim çağrılarından ya da çeşitli dolandırıcılık yöntemlerinden rahatsızlıktan kaynaklanabileceğini belirterek, “İnsan, sosyal bir varlık olarak öteki kavramına ihtiyaç duyarken, Bir başkasına göre ise teknolojinin bu ihtiyacı karşılama fırsatını sunduğu aşikardır. “Hayatın her alanında olduğu gibi uzun süreli sağlıklı ilişkiler kurmak için dengeyi korumak önemlidir.” Kaynak: (guzelhaber.net). ) Güzel Haber Masası
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–